شعر های باران خورده

دفتر خاطرات من

تفاوت شقاق و بواسیر+عکس مقایسه و شباهت ها

تفاوت شقاق و بواسیر

شقاق و بواسیر هردو از بیماری های ناحیه نشیمنگاهی بوده که فرد هنگام ابتلا به آنها از علائم دردناکی برخوردار هستند. افراد به دلایل مختلفی چون عدم آشنایی و عدم تشخیص علائم نمی توانند ایتن دو بیماری را تشخیص داده و آن را با یکدیگر اشتباه می گیرند که همین موضوع سبب عدم به کارگیری شیوه درمانی مناسب خواهد شد.
به طور کلی می توان چند فاکتور برای تفاوت شقاق و بواسیر ارائه نمود که عبارت اند از:

  • ظاهر : ظاهر بواسیر به صورت بیرون زدن بالشتک های گوشتی از مقعد بوده و شقاق تنها زخم های به موازات طول هستند.
  • نحوه خونریزی: خونریزی ناشی از شقاق گاهی تنها بر روی دستمال توالت مشاهده می شود. اما خونریزی ناشی از بواسیر بیشتر بوده می تواند ناشی از نوع بواسیر خونی نیز باشد.
  • درمان: شاید در مراحل بسیار ابتدایی شقاق بتوان آن را در خانه و یا دارو درمان نمود. اما درمان بواسیر تنها با روشی چون لیزر که کم خطر ترین شیوه درمانی آن است امکان پذیر است.
  • نوع درد: درد ناشی از شقاق به صورت سوزش ناگهانی یا درد شدید و عمیق بوده که فرد هنگام اجابت مزاج یا حتی نشستن احساس کند. اما با این تفاوت که درد بواسیر یا هموروئید به صورت مداوم همراه با فرد بوده و فرد را از انجام فعالیت های ساده ای چون ایستادن یا نشستن باز می دارد.

در ادامه برای درک بهتری از این دو بیماری آنها را با یکدیگر مقایسه خواهیم نمود.

 

بواسیر

بواسیر به عروق درون مقعد گفته می شود که در صورت وارد شدن هرگونه فشار دچار اتساع و متورم شده و انواع بواسیر را به وجود می آورند. برای مثال عروق متورم درون رکتوم بواسیر داخلی را و عروق انتهای رکتوم و مقعد بیماری بواسیر خارجی را به وجود می آورند. ناگفته نماد علاوه بر شقاق دیگر بیماری های نشیمنگاهی چون بیرون زدگی مقعد نیز هستند که افراد آن را بواسیر آشنا می گیرند بنابراین برای شناخت آنها تنها می توان علائم آنهارا با یکدیگر مقایسه نمود.
از شایع ترین علائم بواسیر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درد شدید هنگام نشستن، اجابت مزاج
  • خارش مداوم مقعد
  • توده متورم و حساس در در اطراف دهانه مقعد
  • احساس پر بودن و نیاز به دفع مدفوع
  • خون روشن بر روی دستمال توالت

شقاق

بیماری شقاق نوعی ترک، زخم یا شکاف مقعدی است که بر دیواره مقعد یا دهانه آن ایجاد می شود. این زخم به دلیل قرار گرفتن در ناحیه مقعدی معمولا دائما دچار التهاب، سوزش و خارش بوده و گاهی با خونریزی نیز همراه است.
برخی از علائم شقاق مقعدی عبارت اند از:

  • مشاهده خون بر روی دستمال هنگام اجابت مزاج
  • سوزش و درد هنگام اجابت مزاج
  • زخم های 1 سانت کمتر یا بیشتر

بهترین روش درمان شقاق و هموروئید

درمان شقاق و بواسیر توسط راه های زیادی امکان پذیر است. راه درمان شقاق مقعدی در طب سنتی یکی دیگر از شیوه ها بوده که علاوه بر ریسکی که به همراه دارد ممکن از نتایج خوبی برخوردار نباشد. مقعد ناحیه بسیار حساس است که کوچکترین مشکل و آسیب عوارض جبران نشدنی به همراه دارد که لیزر بواسیر در کلینیک نشیمنگاه بهترین این روشها بوده که در بی خطر ترین و امن ترین حالت ممکن این دو بیماری را درمان میکند.
لیزر بدون بهره گیری از تیغ جراحی و شکاف عمیق ناشی از جراحی بوده و تنها در یک جلسه بیماری را از بین خواهد برد. همچنین هزینه های کمتر و عدم نیاز آن به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان آن را به یک روش محبوب تبدیل کرده.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

هزینه درمان و لیزر بواسیر

بیماری بواسیر

بواسیر بیماری ناحیه نشیمنگاهی بوده که بیشتر افراد در طول زندگی خود به آن مبتلا می شوند. بواسیر ناشی از متورم شدن عروق درون راست روده پدید آمده و دارای دو نوع هموروئید داخلی و هموروئید خارجی می باشد. این بیماری دارای علائمی چون خونریزی، درد، سوزش، خارش یا حتی ایجاد زائده های گوشتی در اطراف مقعد می شوند.
تصورات افراد بر این که هموروئید خود به خود درمان می شود کاملا غلط بوده و شالوده علمی به همراه ندارد چه بسا که بی توجهی سبب حاد شدن بیماری نیز می شود. از این رو انجام لیزر یکی از روشهای درمانی بدون عوارض و مطمئن بوده که بیماران از آن استفاده می کنند.

تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر وابسته به چه مواردی است؟

تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به موارد بسیاری بستگی دارد. برای مثال هنگامی که برای معاینه به دکتر بواسیر مراجعه می کنید، نوع بیماری اعم از داخلی یا هموروئید خارجی بودن، تعیین می گردد. علاوه بر آن ممکن است پزشک انجام برخی آزمایش ها از جمله آندوسکوپی یا سونوگرافی را برای شما ضروری بداند.
متفاوت بودن بون نوع هموروئید و خفیف یا شدید بودن آن اصلی ترین موارد در تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به حساب می آیند.
بنابراین تعیین هزینه جراحی بواسیر با لیزر به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان شدید یا خفیف بودن بواسیر
  • داخلی یا خارجی بودن هموروئید
  • تعداد رگ هایی که دچار بواسیر شده اند
  • کلینیکی که برای درمان به آن مراجعه می کنید
  • دستگاه و نوع لیزری که استفاده می شود
  • دستمزد پزشک متخصص بواسیر

درمان در بیمارستان با عمل جراحی

از آنجایی که در بیمارستان روش جراحی سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر دیگر معایبی که به همراه دارد، دارای هزینه بالاتری است.
برخی از آنها عبارت اند از:

هزینه عکسبرداری و آزمایش: انجام آزمایش های متعدد و عکس برداری از راست روده به منظور مشاهده میزان پیشرفت بیماری دارای هزینه است که به عهده بیمار است.
هزینه متخصص بیهوشی: متخصص بیهوشی برای انجام همه جراحی ها، هزینه مختص به خود را دریافت می‌کند که در فاکتور نهایی لحاظ میشود اما لیزر در کلینیک نشیمنگاه نیازی به جراحی ندارد و عمل به صورت سرپایی انجام می‌شود.

هزینه اتاق عمل: بیمارستان برای انجام جراحی، هزینه ای جدا برای اتاق عمل از فرد دریافت میکند با این تفاوت که در عمل لیزر اینگونه نیست.

هزینه بستری شدن: به دلیل اینکه جراحی سنتی نیاز به بستری شدن دارد، علاوه بر موارد بالا، هزینه بستری شدن نیز به آنها اضافه میشود. که همین موضوع سبب افزایش قیمت بیشتر، نسبت به هزینه لیزر بواسیر می گردد.
هزینه دارو: پس از انجام عمل پزشک شما برخی دارو ها به منظور استعمال یا خوردن تجویز نموده تا از بروز عوارضی چون عفونت یا خونریزی جلوگیری کند. علاوه بر آن هزینه پانسمان نیز همراه آن است.
بنابراین روش منطقی تر این است که فرد یک بار هزینه جراحی بواسیر با لیزر را پرداخت نموده تا از پرداخت مبالغ دیگر جلوگیری شود.

شرایط استفاده از بیمه

به دلیل اینکه عمل لیزر، جز جراحی های سرپایی می‌باشد و به زمان زیادی برای انجام نیاز ندارد، معمولا بیمه هزینه آن را تقبل نمی‌کند و به صورت آزاد محاسبه می گردد ؛ اما در صورت داشتن بیمه تکمیلی و قرارداد کلینیک با بیمه، به جای پرداخت کل هزینه جراحی بواسیر با لیزر، بخشی از آن را پرداخت می‌کنید.

شرایط پرداخت با استفاده از بیمه تکمیلی به این صورت است که اگر کلینیک مورد نظر با بیمه قرارداد داشته باشد، بعد از محاسبه کلی، صورتحساب و مدارک به شما ارائه داده می‌شود و شما با مراجعه به یکی از شعبات بیمه، پس از انجام بررسی‌های لازم مبلغ قطعی هزینه جراحی بواسیر با لیزر را مشخص کرده و مبلغ تعیین شده را به حساب شما واریز می‌نماید.

چرا هزینه جراحی بواسیر با لیزر در کلینیک نشیمنگاه کمتر است؟

امروزه بیشتر بیمارستان های دولتی و خصوصی و حتی بیمارستان میلاد از جراحی سنتی برای درمان بواسیر استفاده می‌کنند. هزینه جراحی بواسیر با لیزر در بیمارستان ها و هزینه عمل بواسیر در بیمارستان میلاد، به دلیل احتساب هزینه اتاق عمل، بیهوشی و بستری شدن بیشتر از لیزر در کلینیک است.
کلینیک نشیمنگاه مجموعه ای مجهز، دارای پزشکان و کادر مجرب بوده که در تهران است. انجام درمان تمامی بیماری های نشیمنگاهی با لیزر در کلینیک نشیمنگاه امکان پذیر بوده و با کمترین قیمت انجام می شود.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

معرفی 8 صرافی ارز دیجیتال ایرانی

برای مثال در آبان تتر برای یک معامله حدودا 1 میلیون تومانی حدود 7000 تومان هزینه کارمزد خواهید داشت که شاید برای کاربرانی که خرید فروش زیادی دارند به صرفه نباشد و صرافی بیت پین مناسب تر باشد. بسیاری از مردم و شرکتها این نیاز را درک کردهاند و ابزارها و برنامههایی را ایجاد کردهاند که اکنون در بازارهای مالی سنتیتر رایج هستند - این ابزارها همان برنامهها و خدمات مدیریت دارایی هستند. مزیت رقابتی: مجموعهای از تواناییهای منحصر به فرد یک واحد اقتصادی است که اجازهٔ نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری بر رقبا را برای آن واحد فراهم میآورد.

خرید ارز دیجیتال در ایران

رمزینکس از معدود صرافی ایرانی است که بازار معاملاتی همتا به همتا را  برای خرید ارز دیجیتال  در اختیار کاربران خود قرار داده است. بهتر است قبل از شروع سرمایه گذاری در رمزارز بدانید که چطور باید داراییهای ارزدیجیتال خود را مدیریت کنید و چه ابزارهایی برای این کار وجود دارد و با نحوه استفاده از آنها آشنا باشید. آنها همچنین به شما کمک میکنند تعداد فزاینده ای از داراییها را ردیابی و مدیریت کنید. اگر می خواهید بلافاصله یک توکن خریداری یا فروش کنید ، این سریعترین راه برای خرید در بازار است. اگر تصمیم دارید ارزهای دیجیتال شناختهشده و محبوبی مثل بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنید، احتمالا آنها را در تمامی صرافیها پیدا خواهید کرد.

معرفی انواع ارزهای دیجیتال و راهنمای خرید : https://bit.ly/3OLogm1

اما متأسفانه فعالیت بر بستر این صرافیها برای کاربران ایرانی که در دوران تحریم به سر میبرند، بسیار چالشبرانگیز و خطرناک است. اما در صرافیهایی که کاربران برای عضویت میبایست مراحل احراز هویت را انجام دهند و طی چندین مرحله مدارک شناسایی را ارائه دهند که این مراحل در همه صرافیها با تغییرات جزیی یکسان است؛ به عنوان مثال به نحوه ثبتنام صرافی ارز دیجیتال بایننس در ادامه آمده است. صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا در ایران به صورت متمرکز خدمات خود را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که این سایت در هنگ گنگ پایهگذاری شده است و همین امر سبب شده تا کابران ایرانی نگران مسدود شدن حساب خود در این سایت باشند و برای ایرانیان جز معتبرترین سایت خرید بیت کوین به شمار بیاید.

صرافی آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال

به جای مدیریت چندین حساب و کیفپول از صرافیهای مختلف و سرو کله زدن با مدیریت داراییهای سنتی، پلتفرمهای مدیریت داراییهای ارزدیجیتال با تجمیع داراییهای متنوع کاربران و در عین حال ارائه ابزارهای بهبود یافته مدیریت پورتفولیو، فرآیند مدیریت این نوع داراییها را سادهتر میکنند. این ابزارها به همه تریدرهای روزانه که درک عمیق و کاملی از بخش داراییهای ارز دیجیتال ندارند، مسیر آسان تری برای ورود و موفقیت ارائه میدهد. همانطور که میدانید دنیای ارزهای دیجیتال با توجه به ماهیتی غیرمتمرکزی که دارد، نیازمند رعایت بالاترین استانداردهای امنیتی است. در این حالت صرافی ارز دیجیتال طرف معامله شما است.

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال

صرافی رمزینکس از اولین صرافیهای ارز دیجیتال داخل ایران است. از طرفی هم به خاطر سریعتر و دقیقتر بودن تصمیمهای سرمایه گذاری افراد داخل کسب و کارها به جهت شناخت بهترشان از بازار نسبت به مردم عادی، این تصمیمها بهعنوان محرک قیمتها و حجم معاملات در نظر گرفته میشوند. صرافیهای خوبی داخل کشور در حال فعالیت هستند و رمزینکس یکی از بهترینها در زمینه فروش و خرید ارز دیجیتال و بیتکوین است. درست است که طبق گفتهبانک مرکزی خرید و فروش ارزهای دیجیتال ممنوعیتی ندارد ولی هرگونه پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال ممنوع است و پیگرد قانونی دارد به عنوان مثال نمی توان در مقابل خرید یک محصول در اینترنت رمز ارز پرداخت نمود.

البته موضوع بسته شدن صرافی های ایرانی مثل خرید ارز دیجیتال صرافی اکس اونیکس  رمز ارز در حال حاضر در مرحله طرح باقی مانده و بنا به دستور بانک مرکزی صرافی های مجاز میتوانند فعالیت خود را در حوزه رمز ارزها ادامه دهند. بسیاری از این برنامهها از مشاوران روبو و یا برنامههای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (AI/ML) استفاده میکنند که به کاربران در مدیریت سبد سرمایهگذاری شان بر اساس اهداف خود کمک میکنند. میتوانید عملکرد داراییهای خود را از طریق نمودارها و معیارها مشاهده کنید، و مشاور روبو میتواند به شما در شناسایی فرصتهایی برای مبادله داراییها با سایر داراییهایی که عملکرد بهتری دارند، کمک میکند.

طبق اطلاعاتی که از CMC بدست آوردهایم، ۱۸۹۹۸ بازار برای معامله ارزهای کریپتو وجود دارد. یک صرافی ارز دیجیتال ایدهآل چه ویژگیهایی دارد؟ چرا از صرافی رمزینکس ارز دیجیتال بخریم؟ نوبیتکس با ارائه خدمات حرفه ای در خرید و فروش ارز دیجیتال بدون واسطه بهترین امکانات را در اختیار شما قرار میدهد. این ارز های دیجیتال شاخص شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین و … هر چند روز یکبار ارزهای دیجیتال بیشتری اضافه می شود. صرافی ارز دیجیتال می تواند به شکل بازار گردان اداره شود که در آن، سود دریافتی از شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش خواهد بود.

اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال

همان جوری که شما میروید بانک و میخواهید یک کار بانکی انجام بدهید، کارت ملی نشان می دهید. برای این منظور، برخی از صرافیهای ارزهای دیجیتال هستند که با اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال  سطوح کاربری را تعریف کرده و برای سطوح اولیه نیازی به احراز هویت ندارند. علاوهبر این، چنانچه سود حاصل از فروش داراییهای دیجیتال در طی همان سال جاری از ۶۰۰ یورو بیشتر شود، مشمول پرداخت مالیات است. نکته: کاربران گرامی میتوانید با کلیک روی این لینک مقاله ی چگونه در صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کنیم؟ اگر شما قصد دانلود ره آورد 365 را دارید، میتوانید این نرم افزار را برای اندروید، آیفون، ویندوز و یا مک دانلود و استفاده نمایید.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha 

درمان خانگی شقاق و زخم مقعدی

در بین روش های درمان شقاق یا زخم مقعدی؛ بارز است که درمان خانگی شقاق طرفداران خود را دارد. زیرا به راحتی در دسترس همه بوده و راحتی در خانه قابل استفاده هستند. این روش ها به طور معمول برای زخم های سطحی در مقعد یا شقاقی که کمتر از دو هفته است ایجاد شده کارآمد هستند.

در این مقاله تصمیم به معرفی بهترین روشهای درمان خانگی شقاق مقعد داریم.

درمان شقاق چیست؟

این بیماری روش های مختلفی برای درمان دارد از جمله:

  • لیزر شقاق (فیشر)
  • عمل جراحی برای بریدن شقاق
  • درمان با پماد و دارو
  • درمان با روش های گیاهی
  • درمان خانگی و روش های طب سنتی شقاق

هر کدام از روش های بالا نحوه درمان متفاوتی دارند که در هر صورت برای انجام هر کدام از آنها باید بیمار از پیش با پزشک مشورت کند. اگر به دنبال قطعی ترین و بهترین روش از بین بردن ریشه ای این عارضه هستید، باید بگوییم که آن درمان شقاق با لیزر است. زیرا اشعه لیزر این زخم مقعدی را از ریشه جوش داده و عفونت و چرک را از بین می برد.

لازم به ذکر است اکثرا کسانی دچار شقاق یا زخم مقعد می شوند که در مدت زمانی طولانی به یبوست دچار بوده اند و درمان نشدند. همچنین این زخم در صورتی که درمان نشده باقی بماند، می تواند به مرحله مزمن تر رسیده، باعث بادکردن رگ های مقعد شود و تبدیل به بواسیر یا هموروئید گردد.

درمان شقاق در خانه

زخم شقاق مقعدی میتواند دردناک باشد. این درد در هنگام دفع مدفوع شدیدتر خواهد بود و ممکن است مدتی پس از آن هم باقی بماند.

کرم‌های مسکن موضعی، مانند کرم‌های لیدوکائین، می‌ توانند باعث تسکین درد شقاق شوند در حالی که مسکن‌ های ضد التهابی مانند ایبوپروفن ممکن است بتوانند درد علائم ناشی از زخم مانند خارش یا سوزش را کاهش دهند.

درمان خانگی شقاق مقعد با استفاده از دارو، نوشیدن آب، کرم های موضعی، رعایت توصیه های پزشک و جا دادن فیبر در رژیم غذایی روزانه است. در واقع شما با رفع یبوست، شقاق خود را هم درمان می کنید.

https://hpvdarman.com/%d8%b4%d9%82%d8%a7%d9%82/%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86/%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/

داشتن حمام گرم مکرر ممکن است به شل شدن عضلات مقعد و بهبود زخم شقاق کمک کند. از اثرات مفید حمام آب گرم می توان به کاهش خارش و سوزش مقعد اشاره کرد.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط raha